Stall Vall

söndag 19 juli 2015

Familjehäng

Sommarsemester - tiden på året när många åker till nån solig ö i Medelhavet eller till västkusten eller nåt annat skojigt ställe. Vi drog i fredags, på barnens begäran, till sandgropen i Hynboholm istället! Gotta love lättroade ungar. Ice fick följa med och alla som ville fick rida.


Hon var på ett skönt störigt humör med ena ögat ständigt mot hemvägen så jag körde repgrimma med långt grimskaft under hackamoret så vi inte riskerade flygande barn och en ponny i full galopp uppför gropen. Efter höpausen så var hon lite mer avkopplad och slutade buffla på mig. Mycket trevligare. Finns lite stockar och sånt där så Olivia testade faktiskt att hoppa barbacka. Typ klivskutta över, gick bra.


Somliga (Andreas & Fredrik) föredrog skuggan, själv körde jag korta shorts för att ge mina sorgligt bleka ben en sportslig chans att få sig lite D-vitamin.


Sofia & Pär (som faktiskt varit till nån sån där solig ö och har därför en något sundare hudfärg än mina ben).


Systrarna Hanna & Matilda P


David, Olivia, Alex & Hanna L gör sandballongfigurer. Jepp, såna. Vadå, vet ni inte vad det är?

När det ridits, klättrats, jagats, rullats, åkts tefat (??) och druckits ganska mycket vatten så drog vi oss hemåt. Olivia och Matilda red tillsammans på pigg Ice som hade hemvittring.

Vi fortsatte sen familjedagen lite spontant med gemensam 9-hålsgolfrunda med Landeklints. Min första för i år och den gick åt skogen, i bunkrar, över väg och ibland ner i rätt hål. Det var inte vackert och lät inte alltid vackert (satan vad det ekar bra på golfbanan) men som Andreas sa så kan det bara bli bättre :D






Barnen hade i a f väldigt kul. Och jag med så klart, mellan svordomarna.



Emil lyckades filma en fantastiskt rolig sekvens när jag ska slå ut från skogen där jag hamnat. Ett riktigt bra utslagsställe trots allt men jag lyckas klanta till det rejält. Många små roliga detaljer gör att jag blir tårögd av skratt varje gång jag kollar klippet.

Varsågod:
 
Vi avslutade med hamburgare på golfrestaurangen och hängde sen hemma hos oss.
Supernajs semester hittills!

/G











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar