Stall Vall

tisdag 21 juli 2015

Ett år sen sist

I söndags red jag Zia för första gången på typ ett år. Helt sjukt att det är så länge sen! Känns inte som det. Fast när jag satt upp så kändes det ändå som det. Har vant mig vid Sunes rörelsemönster. Zia har rätt mycket mer power om man säger så. Shit! Satt som en liten vinglig vante i traven. Om hon hade skuttat åt sidan hade jag dängt av. Men det var fantastiskt. Gud vad jag saknat henne.

När jag tömkörde i måndags insåg jag än mer hur olika hästar jag har. Zia rör sig så fint och är stark och vill bara springa. Hon är ju tränad för många mil. Sune är väldigt mycket unghäst, vinglig och gänglig. Sune får jag driva rätt mycket just nu, han är bekväm av sig. Ibland tycker jag att det är svårt att se om han rör sig helt okej. Jag vet att jag kände samma sak med Zia som unghäst och tänkte typ varann dag att jag nog måste åka till veterinär. Jag inser mer och mer att Sune kommer att behöva mycket tid på sig för att bygga styrka och hållbarhet. Det är någonting över honom som får mig att känna att han nog kanske inte kommer bli en stjärna på de långa distanserna. Å andra sidan vet man aldrig. Jag trodde Zia var för vän och rar som yngre, att hon kanske inte hade hårdheten som krävs men hon har ju visat en riktig jävlaranamma.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar