Stall Vall

tisdag 28 juli 2015

Dressyr-yr

Nu är årets Anna-camp slut. En mycket trevlig, rolig och lärorik grej. Vi kör ju tre lektioner i rad, fast varann dag. Red Sune första lektionen och det gick helt okej men det märks att han återigen växer. Var mer obalanserad än vanligt så han får några veckors semester nu. Blir ett bra avbrott för honom mentalt också. Dock är han lite drygare i hanteringen nu. Behöver stimulans den unge mannen.

Sedan var det dags för första dressyrlektionen och även dressyrpasset på Zia på väldigt länge. Gick över förväntan! Hon har blivit så stark och fin och hon orkar jobba rätt mycket längre nu. Hon har mognat som Anna sa. Sen att hennes matte inte ens kunde svänga åt höger är ju en helt annan femma. Jag har problem med höger varv vilket båda mina hästar visar tydligt men i måndags kunde jag stundtals inte ens få Zia att svänga åt höger. Helt galet frustrerande och självförtroendet var inte direkt på topp inför tisdagens lektion. Men Anna är ju Anna så hon hjälpte mig såklart att hitta tillbaka till tekniken och då kom även känslan tillbaka. Ibland hakar det liksom upp sig i min skalle och kropp. Gör jag rätt gör Zia rätt. Så enkelt och så fruktansvärt svårt. Vi jobbade mycket med galoppen och det är ju Zias absolut bästa gångart. Underbart!

Sune har nu också gjort sitt längsta uppsuttna ridpass ute, en 2-timmars skrittur med mor sin. Gick finfint.

/ Karin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar