Stall Vall

lördag 6 juni 2015

Spända skutt

Vädret var med oss i torsdags så hopplektion på Sörmons utebana was a go, tjoho!
Med hjälp av hoppvane bloggaren Silverbjälke så fick jag via facebook-chatten bra råd om vilka benskydd Starlight bör ha vid just hoppning för att undvika att hon råkar sparka sig själv på ömtåliga ställen (senor, leder). Små och lätta skulle det vara. Starlight tyckte däremot inte de var små och nätta nog för det var med höööga benlyft hon gick ut till transporten. Jätteläskiga saker på benen.
På banan glömde hon bort dom ibland men så kom hon på det och stampade i backen som en sur liten unge :D

Otäcka grejer
Matildas grupp brukar vara väldigt liten men inte den här gången så tyvärr det blev inte så många hopp, vilket vi egentligen behöver för att få till nåt avslappnat flyt. Det var spänt och några stopp men hon hoppade så med lite mer tid så blir det bra detta. Även denna gång var hon opåverkad av att det sprang en massa främmande hästar runtomkring, spändheten handlade om benskydden, ny ridbana och nya hinder. Värsta ridskolehästen liksom.

Hej fina du!
Nu ska jag packa ihop mig och pappa i bilen och åka hem till Karlstad igen. I eftermiddag blir det tömkörning över cavaletti på ridbanan för alla hästarna. Olivia stannar i Stockholm tills imorrn så ikväll hänger jag med Emil. Troligtvis sitter vi vid köksbordet, han med Minecraft och jag med jobb. Låter kanske tråkigt men det är det inte, är mysigt.

Ha en fin lördag och håll tummarna för bra flyt på vägen hem för oss!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar