Stall Vall

onsdag 10 juni 2015

I finfin form

Vi lyckades klämma in en Anna-träning idag mitt i allt och för första gången körde jag och Olivia samtidigt. Skojigt (och bra för Olivia att få höra att Anna ger mig en massa instruktioner eftersom O tycker jag är så faaasanfullt tjatig).
Eftersom det är tävling på lördag så körde vi ett mjukgörande pass utan tuffare krav så hon inte drar på sig nån träningsvärk. Jag fick tänka mkt på att stoppa upp henne med halvhalter på yttertygeln så hon inte springer iväg istället för att "sätta sig" på bakbenen, framförallt i hörnen på ridbanan och på volt. Hon fixade det riktigt bra och mot slutet bar hon upp sig själv i högervarvet utan att jag behövde inverka en massa. Starlight fick himla fina ord av Anna efteråt, bl a att hon varit jättefin, jobbat med hela kroppen utan att gå och spara lite på nån kroppsdel och positiv till arbete. Det är faktiskt stora framsteg och fint betyg på hennes utveckling.
Har jag sagt att vi har den bästaste av alla tränare i hela världen (eller faktiskt universum, enligt Olivia)? Det är väldigt mycket tack vare henne som Starlight gymnastiserats dit hon är nu.
Olivia tränade ju också idag och det gick riktigt bra det med, t o m så att Anna hävdade att det var det bästa hon nog sett Olivia & Ice ha. Och Ice var dessutom jämnare i kroppen idag jämfört med sist. Yay! Är man lite cyniskt lagd så kan man nu tänka att Anna kanske hade en väldigt bra dag och kände för att slänga ur sig en massa snällheter men det är som tur är inte hennes stil. Hon är eftertänksam och ingen superlativ-människa som ger tomma komplimanger. Därför är hjärtat extra stort och varmt idag, gud vad jag älskar den där hästen. Ponnyn tycker jag om men älskandet där står Olivia för :D

/G

Off topic: Beställt en iPhone 6 idag. Jag orkar inte med den här telefonen längre och jag misstänker att den har en hel del med min väldigt korta stubin att göra. Ska bli såå skönt att ha vettiga appar igen. Går ju inte att blogga ordentligt från den just nu. Nä, nu ska jag somna till ljudet av Andreas och hans bror Johan som snickrar trädäck till poolen. Stackars grannar :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar