Stall Vall

torsdag 11 juni 2015

Förberedelser

Mellanlandar lite hemma efter vild shoppingtur med barnen. Är inte så ofta jag handlar med dom så idag var jag den där glada givmilda mammatypen som bara sa jaa till allt (nästan).
Kommer ihåg de få lyckliga gångerna när jag var barn när mamma var på det humöret, ren o skär konsumtionslycka hehe. Vi fick i a f med oss liggunderlag, scoutkniv, kåsa, volleyboll, amerikansk fotboll, plånboksskal till nya telefonen (bäst att köpa i förväg så jag inte tappar den), spelkontroll, avslutningskläder till Emil m m. Ni hör ju, total shopping mayhem ;)

I tisdags var det andra förberedelser som gällde, Starlight fick nya diskodojor med sulor fram inför lördag. Vi fick äran att inviga Pärs nybyggda smedja, mycket spännande tyckte Starlight som drakblåste och var på helspänn.



Olivia fick sin hunddos fylld.
Brave är en f d tävlingshund i ja nåt med lydnad och
grejer, bruks kanske? Kan inte sånt där.
Väldigt lydig och snäll i a f så Olivia hade superkul med
honom. Många apportkast med pinne blev det.
 
I vintras fick jag ju en ny sula, Propad, på prov som jag tänkt testa för denna tävlingen. Nu blev det vanliga sulor ändå av ett par orsaker. Jag har hört om blandade erfarenheter av sulan, vissa jättenöjda och vissa väldigt mkt mindre nöjda. Anser mig inte vara en bakåtsträvare för det mesta men är också av åsikten "if it aint broken, why try to fix it?" så jag känner inte för att chansa. Starlight har bra hovar och enda anledningen till sulor är för att undvika stentramp på tävling och då måste vi ha silikon under för annars kryper det in sten. Propad kan man också ha silikon under men då den flexar så pass mycket så är risken att det kryper in sten ändå, vilket en annan distansryttare nyss råkat ut för. Jag tror sulan är väldigt bra men är nog tänkt att fungera bäst utan fyllning och det är inte ett alternativ för vårt ändamål med att sula.
 
 
Till nåt helt annat! Obstinat som jag är så skaffade jag en egen klubbjacka då jag ser ut som en kartong i unisex-jackor som inte är figursydda. Det var helt ok för klubben och PEA Industriprodukter hade tryck kvar som de satte på HELT GRATIS. Väl värt en resa till Kristinehamn på lunchrasten :D. Sprang på en perfekt snygg, skön och blå jacka på Hööks för bara 499 kr.
Shoppa shoppa shooooppa.
 
Nu ska jag ge mig iväg till stallet för att släppa in hästarna. Inatt och imorrn natt så får de sova inne så Starlight mentalt får vila inför lördagen. Ska putsa sadeln också men resten av packandet blir imorrn. ALLT ska vara klart, på lördag morgon ska jag bara ta en kort promenad med Starlight och sen lasta och åka. Allra senast 5 måste vi lämna Karlstad. ZZZzzz.

Jag lämnar de häringa efter mig, jobba på nu :P
Obs! Det ser inte så stort ut på bilden men fortsätter
till höger och är gigantiskt. Gigantiskt!

/G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar