Stall Vall

torsdag 18 juni 2015

En liten insats

Nästa lördag är det dags för Nordic Baltic Championship 2015 och det är mycket förberedelser och engagemang som pågår i klubben för att få ihop en riktigt bra tävling. Jag är inte en av dom, tiden räcker tyvärr inte till men jag gjorde en liten insats idag och åkte till tävlingsområdet efter jobbet och hjälpte till med att städa marken i och runt uteboxarna. Anmälde mig som funktionär i vintras och trodde jag skulle vara veterinärskrivare men infon hade visst kommit bort så nu ska jag sitta i uttiden (ironisk nog, var där jag klantade mig på tävlingen :D). Att vara skrivare är kul, stressigt och lärorikt så det hade varit roligt men nu är jag ruskigt nöjd med att slippa den pressen och ska ha det gött i den lite lugnare uttiden (tror jag, har aldrig  gjort det förut), äta godis och kolla på snygga ekipage.

Dagens gäng. Frida till höger ska tävla Zia på NBC - 120 km. Det är långt det.

Var lite crazy och beställde ett till distansträns till Starlight fr Perfeq. Blir ett glossy black med nos- och pannband i silver/svart padding. Kommer bli skitsnyggt och kul att variera sig med diskretare färg ibland samtidigt som det går att använda de andra färgerna till. Totalt onödigt of course men det är det mycket som är :)

Imorrn äre midsommar och det verkar bli det sedvanliga vintervädret. Vi kommer fira hos kompisar med nybyggt isolerat uterum och behöver inte bry oss om regn eller isvindar. Men först ska vi bjuda Andreas föräldrar på lunch. Handlade förut med en halv plan så det kan bli precis vad som helst känns det som, spännande!

Glad midsommar everybody!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar