Stall Vall

måndag 22 juni 2015

Blandade känslor

Livet innehåller verkligen allt. Glada tårar och ledsna tårar. Efter en intensiv, skön, fantastisk och rätt jobbig vecka på Gotland var det gött att komma hem förra veckan. Borta bra men hemma bäst stämmer väl på mig. Jag är en hemmagris. Men det är väldigt tomt här hemma utan Måns. Den värsta sorgen har släppt sitt grepp men den kommer såklart och hälsar på då och då. Många glada minnen poppar dock också upp hela tiden. Han var en helt fantastisk hund.

Mest av allt är jag trött just nu. Skulle vilja sova en vecka och ha koffein intravenöst. Nä nog om den här sletna sorgsna mamman.

Sune har tappat en sko. Som tur är kommer Pär i veckan och skor. Tanken är att Sune nu ska få skor runt om. Han är inne i en växtperiod igen tror jag. Ben överallt och snubbligare än vanligt.

Och på lördag rider Frida och Zia NBM. Shit! Jag börjar bli nervös. Mest för att jag inte ska göra ett bra jobb som groom. Det är svårt att grooma tycker jag. Skitroligt men nervöst. Vill ju hjälpa inte stjälpa. Min fina vän Carro kommer hit och hjälper till att grooma och på plats på A9 finna även Fridas mamma som hjälper till. Blir ett bra gäng!

Sune visar också oanade groomfärdigheter :)

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar