Stall Vall

onsdag 6 maj 2015

Yes bajs!

Imorse fick jag meddelandet ingen hästägare vill ha: Ice är inte pigg, hon har knappt rört sin mat och har lagt sig ner 2 ggr.
Plåtmage-ponnyn har alltså påverkats av sin avmaskning igår.
Karin tyckte inte jag behövde komma bort, Ice hade bajsat under natten så det var bra. Vi höll kontakten under förmiddagen och till slut kom det goda beskedet:

En sur Ice är en normal Ice.
Och lite senare kom beskeden att hon åt och sen bajsade! Happy day! Stort tack till Karin för att hon lekte hästvårdcentral idag och Husaby levererade återigen med ett mailsvar snabbare än snabbt.
Ice har varit som vanligt resten av dan och ett lugn kom över mig direkt efter meddelandena nedan.



Pär var som sagt hos oss idag också så Karin hade busy day medan jag jobbade. Hade gärna varit med men har en kollega från Göteborg på besök hela veckan så det var inte läge att ta ledigt. Pärs leverans av "pluppar" i metall hade kommit så nu har Starlight dojor med förstärkning och kanske kan klara en hel skoningsperiod utan att slita ner dom totalt. Riktigt spännande grejer.
Hästarna stod inne hela morgonen under allas skoningar och Starlight hade tydligen galopperat ut som en tok i hagen sen, äntligen fri från de fyra väggarna. Inte lätt att ha överskottsenergi.
Matilda skrittade ut med Ice och sen Starlight på eftermiddan, inser nu att att jag inte hört nåt från henne. Hoppas det gick bra, hon skulle skritta barbacka på Starlight...

Skoning medelst pluppar.
Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar