Stall Vall

lördag 16 maj 2015

Välbehövd inspiration!

Idag har det varit SM i distansritt (16 mil) och en massa andra klasser i norra Skåne. Bl a CEI1* 80km som Anna Mårgård debuterade i. Karin frågade om jag följde det på nätet och jag insåg att jag helt glömt bort att man kunde göra det via Equipe Online. Sen var jag FAST. Såå jädra spännande. I SM-klassen var det ingen jag följde så jag höll koll på Annas klass mest och den duktiga lilla ungen (faktiskt knappt 15 år) lyckades placera sig på 5:e plats. Välförtjänt!
Såg senare också att en annan klubbkollega, Sarah Fredriksson ridit till sig en 5:e plats i sin klass CEI2* 120km och tjejen jag red sista slingan med i Finnerödja, Ingrid Gradén, blev godkänd i samma klass.

Stort stort grattis till er (och alla andra godkända så klart)!

Olivia & Ice med Anna & Chanelle på Vintercupen i februari.
Allt detta hängande på nätet med gåshud (och hattande fram och tillbaka för att Equipe inte riktigt är kompatibelt med grenen distansritt så jag förstod inte alltid vad informationen där försökte säga mig) gjorde mig väldigt taggad och träningssugen. Så trots en period av ganska lojt temperament plus regn i luften så hoppsade jag iväg till stallet för ett härligt galopp-pass på min partyhäst. Och självklart levererade hon! Idag tog vi oss förbi läskiga travekipagemötarstället utan problem. Progress! Lite hattigt och skuttigt på sina ställen men mestadels fokus framåt och galopp galopp galopp. Hon ville verkligen inte sluta. Imorrn ska hon få galoppera in på ridbanan istället.


Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar