Stall Vall

onsdag 13 maj 2015

Toksent

Det byggs ut i huset jag jobbar i och för femtielfte gången sen i vintras så har vi råkat bli utan värme på kontoret. Den här gången ända sen i torsdags morse. Det är INTE sommar ute om någon missat det. Fecking freezing har det varit. Igår morse var dessutom vattnet borta. Hurra. Det kom tillbaka efter en timme som tur var. Värmen gick igång under dagen men det tog en evighet innan det kom igång. Jag blir verkligen folkilsken när jag fryser så mitt humör igår var inte det bästa.
Tills vi var och käkade lunch på ett ställe jag aldrig varit på förut och som var helt fantastiskt: Pasha!
Jädrar vilken fräsch god buffé dom hade. OCH ett efterrättsbuffé-bord. My god!  I WILL be back om man säger så.

På kvällen stack jag och Karin till Sörmon och aktiverade oss. Sista lektionen slutar 21 och planen var ju att vara redo då men som med alla planer som inte är pistol-mot-huvudet-viktiga så blev det inte riktigt så. Vi var väl i ridhuset vid 21.40 eller nåt sånt. Inte helt optimalt kanske men har man oceaner av ledig tid så blir det så ibland. Hästarna var pigga i alla fall.
Själv var jag rätt opigg på att sitta på en spänd häst och vi hamnade i den osköna onda cirkeln spänd häst = ryttaren kommer inte ner i sadeln = hästen slappnar inte av = ryttaren kommer inte ner i sadeln = o s v i all oändlighet. Kände några glimtar av trevlighet när jag tvingade mig själv att koppla av och kom på det där med att vinkla ut bäckenet. Blev tyvärr så korta glimtar att jag inte hann utveckla det för plötsligt var sargen så där läskig igen så man måste bara gliiida undan med halva kroppen så ryttaren tappar koncentrationen.

Det blev ett ganska trökigt pass och då blir man lite deppig och tänker att vi aldrig nånsin kommer rida med sån där härlig harmoni och kanske lyckas få godkända poäng på en superlätt klass i dressyr och Starlight kommer för evigt drabbas av kotledsinflammationer för jag kommer aldrig komma i närheten av att få henne någorlunda jämn i kroppen.

Det är verkligen dags för Anna-träning.

 
/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar