Stall Vall

torsdag 14 maj 2015

Stickin' to the plan, man!

För tillfället är jag lite omotiverad, har mycket vilja men omotiverad till att ta tag i sakerna. Jättetrött i morse så jag slog personligt rekord i långsam mockning. Pet pet i små bajspluttar, skyffla runt lite spån hit o dit o jämna till. Ett under att jag inte står kvar där än faktiskt.

Tror jag förhalade att hämta Starlight för ett pass på ridbanan, har inte världens självförtroende där just nu. Vet jag överhuvudtaget vad jag håller på med? Och så blåser det överjävligt mkt idag också (precis som alla andra dagar den här våren) och det brukar ju inte vara nåt som gör dressyrpassen roligare direkt. Men rid ut istället då, skit i kraven och ha det bara myyysigt. Jo, det kan jag ju göra men det är ju inte direkt utvecklande om jag skulle göra så varje gång nåt känns lite jobbigt. Så mot ridbanan we went.
Nu vore det ju jättekul om det hela slutade med att vi hade ett superlyckat ridpass och all frustration blev som bortblåst men så funkar det oftast bara på film. Vi hade ett mediokert pass. Ingen katastrof men inte heller så avslappnat och fokuserat som jag skulle önska. Ganska springigt och skumpigt i arbetstraven, kändes som att vinden tog i extra mkt varje jag skulle sätta mig ner i traven. Märkligt eller bara väldigt psykologiskt? Men! Trots ett halvkasst pass så jobbade vi ändå på bra och några saker tar jag med mig till nästa gång. Så att följa planen är för det mesta bästa alternativet.


Fina hästen som minsann inte behöver tänka på att anpassa sig efter mitt humör. 

Efter stallet åkte jag och Andreas till tvätthallen på Våxnäs och tvättade bil och hästsläp. Aldrig varit där förut, var skitsmidigt och billigt. Och miljövänligt! Tvätta hemma är tydligen superdåligt för all förorenad smuts rinner ner i dagvattenbrunnarna och sen ofiltrerat ut i sjöarna. Jag hade inbillat mig att det åkte till reningsverket men så var det tydligen inte :O



Nu ska jag ta en tupplur och sen ska Olivia & Ice träna WE på Mårgårds.


Sally sov i köksfönstret när vi kom hem, mycket inspirerande zzz.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar