Stall Vall

måndag 25 maj 2015

Starlight's in lööööv

Ajajaj vilken mäktig huvudvärk jag vaknade av imorse. Jobbade hemma ett par timmar och la mig sen och tvärsov fram till lunch. Resten av dagen kunde jag jobba på hur effektivt som helst, utan huvudvärk. Tydligen jätteansträngande med kalas och sånt.

Alldeles för sent åkte jag och Olivia till stallet sen och tog ett lite pass på ridbanan. Det bästa hon haft t o m fick jag höra sen. Ice var lagom pigg och Olli hade lyckats få henne i vänstergalopp på första försöket. Roligt!

Starlight är tydligen brunstig för ååh vad det gnäggades åt Farina på vägen till ridbanan och på andra sidan vägen så går det nya hästar och det var ett väldigt hallabaloo på alla. Utom Ice då, hon är too old for that shit eller nåt. Starlight var ändå rätt hanterbar, ville stanna vid Farina & Porter några gånger men satte i inte i bromsen speciellt mycket. Travade på en mindre fyrkant och försökte på ordning på hörnen. Det kom en del regn men inte så farligt, när vi åkte hem så spöregnade det så vi hade tur...igen.

Idag Farina, imorrn nån annan kanske.
Finns kärlek till alla i brunsttider.

Lillpluttarna <3
Hästarna hade utesovar-premiär natten till söndag och de hade överlevt allihop, kan man tänka sig.
Nu väntar ett skönt liv i några månader utan utsläpp och knappt nån mockning. Jag och Oskar fixade nästan klart sommarhagen på söndagsförmiddan, bara några smådetaljer kvar som Karin fixar i veckan och sen börjar vi vänja in dom till helgen. Då blir det en hel del promenerande fram och tillbaka men vi väljer att se det så nyttig motion.

Frukost i solen!
Hade ju kalas och sånt att styra med igår så hann inte rida på morgonen och åkte tillbaka på kvällen för en tur i sandgropen. Givetvis regnade det då för det är ju ändå sämsta våren ever i år. Men men, fixar hellre hage i solsken och rider i regn än tvärtom så jag klagade inte (bara lite).



/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar