Stall Vall

torsdag 28 maj 2015

Spontanlektion

För tre år sen red jag på ridskola och det var skoj och jag hade aldrig trott mig själv om jag sagt att mitt framtida jag bara några år senare skulle i total S T R E S S valla in några hästar från hagen, packa bilen med div ridgrejer, snabbt slänga på två av hästarna fleecetäcke och transportskydd och sen släppa, ja SLÄPPA (det är så vi jobbar nuförtiden, teamwork, alla drar åt samma håll osv osv) in dom i transporten och sen pipa iväg till Sörmon med andan i halsen. Helt själv.

Vi hann i lagom tid, trots att Ice stannade och rullade sig i sanden på vägen in i hagen, den lilla förhalaren. Packade med borstar, nåt måste ju Matilda ha att göra :D.

Ice fattar inte grejen med skiljeväggar, VART är min Starlight??
Starlight stod helt still och var nog lite chockad. V a r t är jag nånstans?
Visade sig att Matildas grupp skulle ha lite bomövningar idag och eftersom de är så få i gruppen så frågade jag Anna om det var ok att hänga på och det var det. Tjoho, en oplanerad träning bara sådär.
Sargen var läskig som vanligt men bommarna bara lite i början så det blev ett ok pass. Det där med väggarna är tyvärr ett problem för hon går och spänner sig och drar sig bort från dom och det blir verkligen svårt att få till vettig ridning. Men vi tjötar på, måste ju släppa nån gång ju. Mest nöjd är jag med att ha ridit i grupp och Starlight inte var irriterad på någon av de andra hästarna. Man vet ju aldrig med henne. Men så sätt var det cool och hon brunstade inte heller. Hon var lite rodeohäst i galoppen men det är ju sån hon är när hon inte kopplar av vilket hon ändå gjorde hyfsat mot slutet.
På söndag blir det Anna-träning hemma på ridbanan, då blir det ordning hoppas jag.

Den här lilla mojängen är ett litet träningspass i sig den.
'
Kom hem och hittade Andreas sittandes med gitarren och nyinköpt liten förstärkare. Han är så fin min lilla plinkeplonkare <3

Barnen har idag insett att pappa är en f d rockstjärna som kan spela på riktigt, hur stort som helst ju.

Nu är jag jättetrött och ska sova faktiskt. GoNATT!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar