Stall Vall

tisdag 5 maj 2015

Skulle inte tro det

Riktigt dretväder idag. Emil hade klassfotboll i spöregn men barnen var tappra och fullföljde glatt sin match. Och Emil har smakat på nötter och gillade dom. Wow liksom. Progress!

Jag var ju lagom sugen på att byta om och åka till stallet sen men tog tag i saken till slut. Hade egentligen tänkt tömköra eller rida men nääe, örkade inte. Motionerade mig själv med att flytta 2 av hölådorna till gräshagedelen istället, dom är TUNGA.
Alla hästarna stod i vindskyddet när jag kom, t o m Ice fick nästan stå inne i det vilket säger en del om vad hästarna tycker om detta. Ice gnäggade dessutom åt mig vilket händer ungefär var tredje helgfri söndag när det växer godis på träden och Pluto inte jaaaamar på en hel dag så det var trevligt. Ibland behöver hon mig alltså.

Hon behöver mig definitivt för att avmaskas och nu är det gjort. Hon kommer få gå och bajsa ur sig i sandhagen i några dagar så vi kan mocka bort avmaskningsbajset utan att blanda med de andra. Kanske inte spelar nån som helst roll för spridningen men skadar inte i alla fall. Förutom att Ice inte får nåt gräs på några dagar. Stackars staaaackars ponny.
Nya skor ska hon få däremot för imorrn kommer hovslagar-Pär. Han har en grej han ska testa på skoslitar-Starlight, ett tips han fått så jag får höra imorrn om han hann få leverans och kunde testa annars kör vi det nästa gång.

Ice får vara med :)
Nu ska jag lägga mig och fortsätta läsa Amy Poehlers självbiografi Yes please.
Rekommenderar!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar