Stall Vall

fredag 15 maj 2015

Mycket bättre!

Ibland är allt som behövs för humöret ett barn, en ponny, en transport och en lyckad träning. Ok, det var ganska många saker men allt hade vi redan utom det sista eftersom Olivia inte tränat på länge.
Det började bra med att Ice inte ville lastas. Hon var totalt oengagerad men gick till slut in. Det som hjälpte denna gång var att dra henne framåt med repgrimman och så fort hon rörde sig minsta lilla framåt så släppte jag efter. Inte alltid det funkar. Hon är ju rätt skojig för vid ett tillfälle så följde hon nästan med mig in i transporten men när jag flyttade lite på mig för att släppa in henne (jag var nämligen inte beredd på att hon skulle följa med) så kom hon på sig själv med att "nä just det ja, jag ville ju egentligen inte gå in" och så backade hon snabbt ut igen.

För en gångs skull så var vi ute i god tid och kunde göra iordning Ice i lugn o ro och t o m hjälpa till att ställa fram banan. Ice var pigg på ett sånt där lagom gött vis och det var bl a med 2 ponnyekipage med barn i Olivias ålder så det var lite extra kul. Blev lite prat om att försöka få ihop lite träningar med en ponnygrupp och det tror jag skulle vara nyttigt för Olivia, hon behöver skaffa sig ett eget nätverk med ponnyungar så hon inte bara hänger med oss tråkvuxna jämt. Hon blir liksom 11 år snart.

Träningens tema var "läskiga saker". För Ice var vattenmattan under hindret det
enda som var otäckt, "rummet" med blommor o plastband var ittna det.
Viftade inte med ett enda öra åt det.
Olivia var supernöjd och som pricken över i så avslutades allt med att hon lastade in Ice själv rätt in i transporten på första försöket. Bara så där.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar