Stall Vall

onsdag 20 maj 2015

Instagram

Stall Vall hänger ju med i social media va, så vi har liksom Instagram då'va. Från början hade bara jag det men sen en tid tillbaka så är även Karin med och uppdateringar. Vi tycker nog själva att det är väldigt uppenbart vem som lägger upp vilken bild men det är det tydligen inte för det är lite förvirrat ibland. Speciellt om man kommenterar på andras inlägg. Men vi jobbar på att komma ihåg att signera det vi skriver. It's a slow process dock, en har amningshjärna och en har ingen hjärna alls nästan och den går dessutom på högvarv. Så det kommer nog fortsätta vara lite av en gissningslek.

Här kommer några tips på hur man kan räkna ut vem som lagt upp vilken bild.

Förmodligen Karin:
* Sunes huvud med repgrimma.
* Sunes huvud med repgrimma och hackamore.
* Sunes huvud med nytt fräsigt träns.
(Anledningen till alla dessa huvudbilder beror nog på att Sune är en knähund och svår att hinna ta kort på på avstånd, vips så är han in your face liksom)
* Måns, Ester eller Saga. Eller alla samtidigt.
* Mysiga bilder på hästar från ett fönster (jag är grymt avundsjuk).

Förmodligen Görel:
* Vit smutsig häst.
* Sur ponny som ibland ser ut som en flodhäst och ibland som en ädel finponnyplutt.
* Barn äldre än Ester. Behöver inte alltid vara mina egna men utgå i s f från att jag har koll på att föräldrarna godkänt exploateringen.
* Dåliga filmklipp som hackar (för att Instagram-appen i min mobil suuuuuger).
* Lite bättre filmklipp (för att jag filmat och sen mailat över klippet till mig själv och SEN lagt upp via ipaden, ett heltidsjobb alltså).
* Saker som inte har ett dugg med hästar att göra.


Nu till en fråga. De senaste dagarna har massor av okända människor gillat bilder och filmklipp och vi har ökat med ett helt gäng följare och jag kan inte lista ut hur det kommer sig? Vi är superdåliga på att tagga det vi lägger ut. Jag kan bara tala för mig själv men är helt allergiskt mot överdriven användning av #. Jag fattar så klart att det handlar om att få följare men det ser ju så töntigt ut så det är inte värt det (för själv är jag ju så himla frän...ööööh). Men hur i hela friden har folk (flera utländska dessutom) hittat oss och varför just nu? Whats up sajberspace, jag är nyfiken?

Men kul är det SÅ KLART! Följ oss på insta och på bloggen och kommentera gäääärna för det är så himla kul när man ser att det ploppat in en kommentar!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar