Stall Vall

tisdag 19 maj 2015

Hoppglädje

Alltså, jag har verkligen tur med vädret just nu. Spöregn hela dan fram tills eftermiddan, då skärpte det till sig och blev soligt och varmt och kom bara några stänk på Emils klassfotboll. Sen regnade det när jag äntligen kom iväg till stallet runt halv nio (ja, väldigt sent) men precis när jag och Starlight klev utanför stalldörrarna så blev det fint igen. Schwiiing!

Jag var så jädra effektiv och slängde fram bommar och hinderstöd på nolltid och skuttade sen upp för ett hopp-pass med riktigt hinder. Från början körde vi pyttehöjd men som avslutning så höjde jag upp till hela 70 cm, det ni!

BAM, så var dagens leksaker framplockade!
Starlight var superhärlig från start med en mjuk och fin trav och sitt vanliga hindersug. Som Karin skrev häromdan på Instagram: den där känslan när man bara vill fortsätta rida och aldrig sluta. Så var det idag, jag skulle kunna hoppat hur mkt som helst men hade vett nog att vara rädd om min häst och köra (vad jag tror är) lagom länge och medan glädjen och piggheten fanns kvar.
När jag först höjde upp till 70 så såg det lite väl högt ut från marken så jag sänkte till 60. Uppe i sadeln igen så såg det pyttelitet ut men vi körde 2 hopp i varje varv ändå och sen höjde jag till 70. Var lätt som en plätt och vi tog 2 hopp i varje varv på det också och alla utom ett hopp kändes kanon.

Högt va...:D
Längtar redan till nästa gång och tills vi kommer iväg och får hoppa riktiga hinder med tjockare, färgglada bommar. Eftersom Emils kalas flyttades så kan Starlight hänga med Sune på Mårgårds löshoppning på lördag så det blir en bra start och lite terapi för henne.

Åh vad vi älskar att hoppa! Hopp hopp hopp...i säng. Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar