Stall Vall

lördag 2 maj 2015

Everything is awesome!

Ibland får man inbjudningar till random events på facebook och jag brukar aldrig bry mig utan bara klicka bort, om jag ens ser att jag fått dom. Häromveckan råkade jag se att jag fått en inbjudan till Kristinehamns Stadsbondgårds öppna hus och tänkte att va fasen, det kan väl vara kul ju.
Så vi tog med oss en kompis till Emil och åkte dit i ett par timmar. Lagom bra väder och mysigt med lite djur, häst o vagn-åkning, traktoråkning och hoppa i halm och lite annat skoj.

Hopptorn med halm - only på en bondgård!

Kanin med röda ögon - shit, värsta Minecraftmonstret.

Hönor och tupp - väldigt fascinerande tyckte
barnen. Hönorna själva ville ha Emils korv m bröd.

Eeh ok DÄR får inte du vara hönan.
Blev sen nerpetad av en i personalen.
Hemma igen så väntade fortsättning på tråkig papperssortering och ett stort behov av städning så jag gjorde det enda rätta - satte på diskmaskinen och la mig i soffan och somnade. Jag börjar bli ett levande bevis på den här artikeln.

Till slut orkade jag släpa mig upp och åka till stallet, dags att få valuta för ridhuskortspengarna!
Tog min (iiih känns fortfarande helt konstigt att skriva "min") slimmade, vita, inte längre så fluffiga häst och körde till Sörmon för lite sargterapi och försök till dressyrpass.

Men först lite eftermiddagsmat medan jag mockade.
Olycksbådande himmel.
Sargen var fortfarande läskig men det gick ändå mycket bättre nu än sist vi var där så med fler besök så kommer det nog ordna upp sig någorlunda. När lite spänningar börjat släppa och hon var lite mer avkopplad så var känslan fin. Försökte rida mycket mot spegeln och se hur raka vi kunde vara och fokuserade en hel del på min sits. Den har glömts bort lite under igångsättningen men nu är det dags att lära sig sitta ner ordentligt igen. För att ge mig själv en fair chans så körde jag helskodda ridbyxor och korgstigbyglarna idag och då var det mycket lättare. Vi har däremot långt kvar till att komma över 46% i ett dressyrprotokoll, d v s slå vårt personbästa så det lär dröja innan jag vågar mig på en ny pay and ride igen. T ex så blir hon skitirriterad på mig när jag ber om travökning på diagonalen och det får man inga pluspoäng för direkt. Och så måste jag ju lära mig nytt program också, hej å hå.

Får väl börja med att gå o lägga mig i tid så jag inte släcker fler hjärnceller än jag redan gjort den här veckan.

Gonatt och på återhörande!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar