Stall Vall

onsdag 20 maj 2015

En gång till!

Efter en härlig helg med ridning och en tripp till Kristinehamn så styr jag, barnen och Måns vår skitiga bil mot Linköping. Oskar får stanna hemma och jobba och sköta hästar. Har hört att han ska passa på att kolla på film också :)

Helgen var som sagt toppen förutom vädret som kunde varit bättre. Så jäkla kallt när det blåser. I lördags red jag Sune på ridbanan och ni vet den där känslan när man aldrig vill sluta rida utan bara fortsätta och fortsätta. Ja en del av er tror jag vet. Så kändes det i traven. Vi avancerade till att trava några fler varv och jag ville aldrig sluta. Det var så härligt. Han flöt fram och jag får en känsla och förhoppning om hur det kanske kommer att vara att rida honom framöver. För i övrigt är jag rätt trött på honom just nu. Han är skitdryg att hålla på med från marken och det känns som att det enda jag gör är att tjata. Skulle han kunna tror jag han skulle sätta hovarna för öronen. Och tugga på allt annat än bett är sköj. I love him men vissa dagar alltså. De dagarna är saknaden efter Zia extra stor.

I söndags fick jag äntligen träffa Zia igen. Frida red lektion för sin tränare och jag hängde på. Så roligt. De var så duktiga. Och Zia är vackrare än nånsin :)

Men höjdpunkten på långhelgen var när Ester red i torsdags. Vi hade besök av min kollega Malin och hennes dotter Alicia. Alicia ville rida och då ville Ester det också. Alicia ville trava och då ville Ester det också. Ester var så glad och tyckte det var "sköj". En gång till skrek hon så fort Ice saktade av. Fastän hon typ höll på att skumpa av hela tiden. Trava som snart 4-åring är inte illa. Men så såg jag ett klipp på en 4-åring som både galopperade och hoppade bana. Dags att träna! Samtidigt måste ju galoppen vara lättare att sitta i än traven när man inte kan rida lätt. 

/ Karin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar