Stall Vall

söndag 31 maj 2015

En avstickare till väst

Igår tjuvstartade vi sommaren lite och drog med Olivias bästa kompis Emmas familj till Liseberg över dagen. Tyvärr har inte vädret förstått än att det faktiskt är vår och nästan sommar så det var regn/sol/blåst/kallt om vartannat. Men vi hade kul ändå så klart.

Olivia och Emma sprang mest runt själva, jag åkte Lisebergsbanan 2 ggr och Balder en gång. Jag tror faktiskt det är första gången jag är på Liseberg sen klassresan i gymnasiet tyyp...1995. Jäkligt länge sen alltså. Emil gillar inte karuseller och sånt så för honom räckte 2 åkningar med radiobilarna och sen hängde han och Andreas i spelhallen resten av tiden. Inser att jag kommit till den åldern när man tycker det huvudsaken är att barnen har kul och själv går man runt och spelar bort semesterkassan på diverse lyckohjul (utan vinst) och äter t ex våfflor till ockerpris. Men jag gillar't och Olivia är supernöjd med att äntligen fått vara där. Emil var lyrisk över spelhallen och vill ha ett Pacman i källaren nu. Okeeeej.

Den här hemska karusellen, Mechanica, var det mycket snack om att tjejerna
tänkt åka men när dom sett den live så ångrade dom sig.
Själv skulle jag a l d r i g!

Radiobilarna a k a krockbilar

Plants vs Zombies - Emil in heaven
Bästisar <3

<3 <3 <3

På väg tillbaka till bilen.
Blev en dagstur bara så vi var hemma igen vid tio på kvällen, riktigt gött.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar