Stall Vall

tisdag 14 april 2015

Tömkörde lite till

Man kan hålla sig till planen eller vara lite loosey-goosey och go with the flow. Är man inkonsekvent lagd (like moi) så kör man både och. Dvs ha en plan, planera om flera ggr i huvet och slutligen bara åka med på vad det blir.
Blandar vi in barn i det hela så blir det en helt annan dimension på det dessutom.

Exempel:
* Hade tänkt klättra idag - inplanerat i helgen.
* Olivia säger (igår) att hon vill rida dressyr idag - jag tänker att visst varför inte, det kan vi köra på. Planerar om.
* Jag börjar känna mig lite förkyld. Damn you blåsiga ridbana från gårdagen. Det har regnat idag. Olivia är sjukt osugen på att åka hemifrån. Jag vet att hon alltid kommer igång när hon väl kommer till stallet men lite quiet tajm är rätt välbehövligt ibland så jag struntade i att bestämma att hon skulle med. Planerar om till klättring igen.
* Karin undrar om vi ska ta en promenad ihop vilket jag så klart vill. Struntar i sadel, tömkör istället i 1,45h inkl klättring i sandgropen.

Fördelar med the going with the flowing - jag fick mkt motion, speciellt eftersom det också var packa upp hösilage-dags = styrketräning.
Nackdelar - enligt alla universella barnuppfostringslagar så ligger konsekvens som topp tre av viktigaste bitarna. Har vi planerat att O ska med till stallet så ska hon med stallet oavsett, en regel vi har. Men det är ju sååå tråkigt att vara konsekvent. Buuu.



Usch vad svamligt det blev, undrar om jag har feber? Ska sova på saken.

Gonatt!

G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar