Stall Vall

onsdag 22 april 2015

Tävlingsförberedelser

Börjar med att säga: yaaaaaay!! Vädret verkar ha skärpt till sig och gått från regnprognos till perfekt sol med vitt moln och 12 grader varmt på lördag!

Imorgon sätter jag igång och förbereder för allt som ska med. Sadeln ska putsas, träns och stigbyglar är redan rengjorda, och kläderna ska plockas iordning.
På fredagen är sen stora pack- och tvätta hästdagen, allt ska vara klart så vi bara kan snabbfixa och lasta Starlight tidigt lördag morgon. Hon kommer få sova med sitt regntäcke med hals natten till lördag för är det nån som alltid fixar snygga kiss- och bajsfläckar inför att man vill att det ska se lite vårdat ut så är det S.

Sen ska vi inte glömma det näst viktigaste: Maten. Och godiset!
En mycket viktig detalj i Team Valls tävlingsstrategi är en väl balanserad kost under tävlingsdagen. Inte så mycket för näringens skull utan mer för att det ska vara gött att leva och korv med bröd räknas inte dit.

Lördagens meny består av:

Frukost - ciabatta-mackor med ost, sallad, skinka.

Mellanmål - Lösgodis, naturgodis och only for you Linda: Polly Bilar.

Lunch - Lax/creme fraiche/dill-röra med delikatesspotatissallad m purjolök och cocktailtomater.

Mellanmål - GODIS! Karin är här lite präktig och envisas med att äta en banan eller äpple också men jag älskar henne ändå.

Som dryck erbjuds vatten, juice, cola och dryck med ciderkaraktär i blandade smaker (kan det inte bara få heta ciiiider, jävvla EU). Jag dricker nästan aldrig dricka men på tävling är det märkligt nog helt galet gott. Don't know why.

Arvids meny är något ensidig så den behöver inte ens nämnas.

Starlights meny består av hösilage, lusern, betfor, salt salt salt, olja och en jädra massa vatten (hoppas jag).

Oooh vad jag längtar, t o m packningen ska bli rolig och än så länge är jag inte ett dugg nervös.
 Riktigt gött att starta säsongen med en clear round faktiskt.

/G

Ps. Som en bonusförberedelse denna gång så ska bilen in till verkstad imorrn för jag fick en 2:a på besiktningen igår. Den älskade jäkeln läcker diesel bak. Buhuu. Hoppas hoppas hoppas det inte blir för dyrt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar