Stall Vall

söndag 19 april 2015

Söndagssegt

Tröttare än tröttast är vi idag. Olivia fick jag inte upp i morse så jag åkte själv till stallet. Gjorde spontant upp med Matilda att komma och dressyra med mig och Starlight men så går stackaren och ramlar i källartrappan när hon var på väg att byta om till stallkläder så hon vrickar till foten. Håller tummarna för snabbt tillfrisknade på oturstjejen.

Det är fint väder idag men blåser kallt och jag var väl sådär taggad på att gå till blåsig ridbana. Trött och lite huvudvärk också så att använda hjärnan och rida kändes också lite lätt omotiverande. Men! Jag gick och hämtade Starlight i hagen och medan jag gjorde iordning henne så fick jag lite mer energi och väl på ridbanan så var lusten tillbaka. Och publiken. Sune & Ice stod och hängde långt borta vid staketet och kollade som vanligt.

Puuuss
Blev ett lagom pass på 35 minuter med det vanliga fokuset på balans och rakriktning. Satt ner en del i traven och tjena, det tappar man snabbt det. Skump skump skump och hej magmusklerna, nu ska ni få jobba. Blev ingen ridhusridning i helgen, hade glömt att transporten har vinterdäck fortfarande och laglydig som jag är (eller snarare, har inte råd med onödiga böter) så chansar jag inte på att köra.
Nåväl, blir många turer dit efter tävlingsvilan för sen är inte nästa tävling förrän om 2 månader.

Närmsta veckan blire fokus på tävlingsförberedelser: tvätta & packa! Och lägga sig i tid på fredag, vi måste åka 5.30 från stallet.

/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar