Stall Vall

lördag 11 april 2015

Sämsholmsritten

Idag inledde Zia och Frida tävlingssäsongen med 80 km på Sämsholmsritten. Och vilken start! De slutade på en 3:e plats och kammade även hem BC. Det är det finaste priset man kan få tycker jag. Jag är så oerhört stolt och glad. Vilken häst jag har! Och vilken grym ryttare jag har lånat ut henne till. Jag visste att Frida skulle kunna plocka fram det där lilla extra i Zia och verkligen visa vilken fantastisk häst hon är. Zia har en tävlingsdjävul i sig som hon visade idag. Zia var stark och pigg hela vägen och redo för en slinga till. Vilket ju känns väldigt bra inför sommarens utmaning.

Jag är dock lite bitter över att jag fick följa tävlingen via sms från soffan. Jag hade så gärna velat vara med. Men då jag opererades i torsdags så var det helt enkelt inte möjligt. Men nästa tävling är jag med! Det här var ju ändå bara uppvärmningen :)

Fotot nedan är taget av Fridas groom Lisa som uppdaterade mig hela tiden via sms hur det gick. Helt fantastiskt bra!

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar