Stall Vall

lördag 4 april 2015

Ridförbud

Det blir ju sällan som man tänkt sig. Planen var att komma igång med Sune lite mer ordentligt nu. Rida på. Men tji fick jag. Har fått "ridförbud" i 2 månader av den sjukgymnast jag träffar efter förlossningen. Hon sa att hon ju inte kan förbjuda mig men att hon starkt rekommenderar att inte rida. Och vuxen som jag är och allt så lyssnar jag på de som kan och tänker långsiktigt... Var ju dock tvungen att provsitta i den sadel jag fått utprovad och har på lån. Och jag har varit tvungen att gnälla och jämra mig en hel del. 2 månader liksom! Skitlång tid och samtidigt inte. Inte i ett längre perspektiv. Så nu ska Sune grundtränas och tömköras och löshoppas och promeneras. Ja det finns att göra. Får träna på acceptans och tålamod också. Min kropp mår inte helt okej och nu får jag lägga fokus på att göra de övningar jag fått av sjukgymnasten så att jag är stark och bra när jag börjar rida mer på riktigt igen. Men skoj är det inte.

Som tur är har jag ju Matilda och Görel som gärna hjälper mig rida Sune. Igår red Matilda en stund på ridbanan. Tränade start och stopp och back. Jag hade Sune på lina. Tror inte det behövs egentligen men man vet aldrig och jag är rädd om Matilda.

Idag tog jag och Sune och Måns en promenad och sedan jobbade vi en liten stund i sandhagen med att gå undan och ge efter för tryck. Finns få som gör mig så glad och samtidigt så trött som Sune gör. När jag ropar på honom i hagen kommer han alltid glatt gåendes eller springandes. Världens mysigaste. Och det första han gör när man ska sätta på grimman är att stoppa den i munnen. Sen få man påminna honom hela promenaden om att inte stoppa saker i munnen, varken repet eller mat eller min mössa. Samtidigt är han väldigt lyhörd och känslig. En kille med många sidor helt enkelt.

Imorgon är det dags för löshoppning igen. Ska bli roligt!

Nu ska här ätas påskgodis. Glad Påsk!

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar