Stall Vall

tisdag 21 april 2015

Pusselbitar

Det är så skönt när equiterapeut Sara kommer hit. Hon är grymt duktig på sitt jobb och jag får alltid en förklaring på nåt som jag känt eller sett på hästarna. Sara tyckte inte att det var konstigt att jag upplevt att Sune tog ett kortare steg på vänster bak. Han hade 3 rejäla låsningar bak i korset. Sedan trodde Sara att vargtanden och det faktum att han växer igen också påverkar honom.

Jag har bokat tid för tandkoll och sen ska här tömköras. Sara tyckte det var en bra idé att tömköra mycket nu när han växer och inte belasta honom för mycket med ryttare. Passar ju bra nu när jag har ridförbud också.

Passade också på att be Sara kolla Sunes nyinköpta sadel. Hon tyckte den låg bra nu men tror inte den kommer passa så länge. Usch får lite ångest. Det är ju roligt att det händer så mycket med den unga hästen men just sadlar är trist och dyrt. Tur att jag har bra folk runt mig som jag kan be om hjälp.

Detta blev ju inte världens roligaste inlägg. Tur att vi har Görel som skriver också! Hon är både rolig och snygg och smart. Jäkla människa! :) Bra bloggbilder tar hon också. Kanske dock inte den mest smickrande på Sune. Men söt är han ju alltid.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar