Stall Vall

fredag 10 april 2015

Oj, sent

Min syster är här med Jack och hela huset är upponer, glada galna ungar springer runt o leker och hade vi haft en hund så hade den hoppat runt förvirrat och skällt. Typ så. Det är underbart vad kul dom har ihop och stort tack till Tia-syster som fixar mat och tar med dom på museum medan vi är tråkelitråååktråkiga och jobbar.

Ikväll var min plan att åka till Sörmons ridhus och ha lite sargterapi med Starlight. Sista ridlektionerna håller på till 21 eller nåt så det blir sent men va fasen, måste ju börja nyttja ridhuskortet ordentligt nu. Och sargterapi behövs! Det är inga problem att rida innanför spåret om man säger så, hon går och sneglar på allt möjligt och ålar sig fram så jag nästan känner hur gärna hon vill krypa ur skinnet. Så en rätt spänd ridtur med enstaka korta glimtar av avslappnad balanserad häst i rätt form. Och det är ju inte dåligt.


Något annat som också visade sig vara läskigt var shettislösdriften i mörkret. Hon spejade men kunde bara höra dom, farliga saker det där. Faktiskt. En shettis som några år sen var på foder som lektionsponny och som inte är kvar längre bet mig i benet när jag skulle kratsa hovarna. Svinont och stort blåmärke.


Det enda tråkiga med att åka iväg är allt pyssel som måste fixas när man kommmer hem. Plus det man kanske inte hann innan man åkte för att man kom iväg till stallet alldeles för sent.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar