Stall Vall

torsdag 23 april 2015

Not the best dressyrpass ever

Jag börjar med att citera Karin, efter att hon fått min obligatoriska ridpassrapport: "Vissa dagar är det väldigt svårt att rida. Andra dagar bara svårt."

Huvet på spiken det.

Idag var det väldigt svårt, totalt obalanserat (100% mitt fel) och Starlight var trögstartad (misstänker att hon gått och spänt sig i blåsten som varit hela eftermiddan).

Orsaker till obalans:

- Jag kan uppenbarligen inte rida...
- ...speciellt inte med vanliga stigbyglar, tappar dom och har svårt att hålla still fötterna på rätt plats.
- ...och extra speciellt inte med ridtights som är ganska glidiga OCH utan fårskinnsrumpvärmaren som suttit på sadeln hela vintern som jag tagit hem och tvättat inför lördagen.

Mina sittben var överallt utom djupt i sadeln där de hör hemma.

Vi måste också fokusera på övergångar mellan t ex skritt-trav. Starlight blir så till sig efter ett par gånger så hon tror vi ska galoppera.



Nä nu håller jag på att somna medan jag skriver så gonatt istället. Sov gott!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar