Stall Vall

måndag 27 april 2015

Mask, bra service och praktisk planering

Vi har tagit träckprov på hästarna och fick svaren i förra veckan. Inga konstigheter, tas ett par gånger om året men snacka om att ramla baklänges av Ice resultat den här gången. Hon har MASSOR av lilla blodmasken-snusk i sig, stackaren. Inte konstigt att hon tunnat ur i vinter. Mailade i halvt panik (fast väldigt sansat skrivet, gäller att hålla sig cool utåt) labbsvaret till Husaby Hästklinik i fredags e m, deras telefontid vad stängd, och de var så fantastiska så de hade först försökt ringa mig (men som vanligt har jag glömt telefonen på ljudlöst) och sen mailade de mig rekommendationer och att vi skulle höras denna veckan. Bara det tycker jag är superservice.
Idag har jag haft en hektisk dag på jobbet så jag glömde av att ringa men gissa vilka som hör av sig på eftermiddagen? Jomen Husaby så klart.
Recept på 2 ggr avmaskning ligger på brevlådan och vi hade ett bra samtal med råd och positiv respons på hur vi tänkt med bete och skötsel av hagar m m. Jag gillar Husaby!

På kvällen tog Olivia den maskätna lilla ponnyn som sakta men säkert börjar få fin sommarpäls och körde ett dressyrpass på ridbanan. Hon var lika trevlig idag som igår men med en rätt oengagerad vänstergalopp. Den är så oengagerad så hon nästan travar med frambenen och galopperar med bakbenen. Får köra Anna-träning med de där två snart.




Själv har jag anmält mig till T50 på Romfarsritten 13/6 och om det går bra där så säger vår coach att vi ska rida en T80 på Laxåritten i juli. T80 är alltså 8 mil. Om jag var sliten igår så ska vi inte prata om vad det kommer göra med mig. Förhoppningsvis har jag semester då och kan spendera hela Starlights tävlingsvila i en solstol sen. Men bara fram till 22/8 för då gäller T80 på Billingeritten.

Ska man tävla så gäller det att boka upp groomar och det är i princip klart redan nu. Väldigt smartigt att göra events på Facebook och sen bjuda in de som i ett svagt ögonblick lite vagt tackat ja till uppdraget. En inbjudan är praktiskt taget en bokning och sen är de fast. Hahhahahaaaa.

/G

Edit: Glömde ju skriva det viktigaste, Olivias sits i galoppen såg jättestadig och fin ut. Framsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar