Stall Vall

torsdag 16 april 2015

I bought the boss

Stackars stackar Ice & Sune. Hela deras värld raseras när jag tar Starlight från dom för att motionera. Det ska gnäggas och springas runt och stå så nära stängslet de kan för att titta när vi är på ridbanan.

Ser ni prickarna långt borta till vänster om ladan.
Vår publik idag.
Starlight själv bryr sig så klart inte ett dugg, hon har ju värdighet liksom.
Idag körde jag utsläpp och morgondressyr på ridbanan. Underbart väder och trots att jag inte kunde somna igår, är snuvig och dessutom sovit dåligt de timmarna jag sov så är jag superalert. Det kommer straffas sig imorrn det. Uj vad jag kommer somna i soffan mumlandes ohörbara meningar med ett vinglas i handen när kompisarna E & S kommer och ska umgås med mig. Jag säger förlåt redan nu :D.

Dagens pass var himla trevligt, vi travade runt runt på fyrkanten och försökte hålla det rakt och spänstigt. Några avvikare på stora volter ibland, fortfarande med fokus på att vara raka och sätta alla hovarna i jämvikt på marken. Mot slutet körde vi galopp och den är ju väldigt skön alltså, vi har inte tappat nåt värst och det ska bli spännande att se vad vi kan åtstadkomma om vi får hålla oss friska och hela. Några småsparkar när det var jobbigt att vara rak men med rätt taktik så tror jag vi ska lyckas med att INTE klippa några plankor i staketet i år. Det får bli ett av målen på listan!

Ett bra pass på totalt 40 minuter inkl fram- och avskrittning. I helgen tänkte jag ta ett dressyr/sargterapi-pass på Sörmon och så en 15km-uteritt med mycket galopp. Sen blir det mest tömkörning nästa vecka för då ska vi tävlingsladda!

Ge oss henne, ge oss heeeenneeeee!!
Insåg idag att nu äntligen går stallfixet mycket snabbare, allt är smidigare och man är inte kall och stel längre. Vååår bästa tid är nuuu!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar