Stall Vall

måndag 27 april 2015

Härligt hästig helg

Att åka med Görel och Starlight på tävling var precis vad jag behövde. Att få andas lite distansritt och bli rätt avundsjuk och spana på hästar. Det är riktigt roligt att grooma och att grooma Görel är en fröjd. Go och glad hela dagen lång. Det var också väldigt roligt att få träffa Görels vän Linda som jag hört så mycket om. Vi hade en härlig dag tillsammans och lyckades hitta rätt groomstopp längs banan. Ibland tycker jag att jag är bra på att läsa kartor och ibland fattar jag noll.

Inte nog med att Linda var mycket trevlig och lätt att umgås med, hon var verkligen en supernanny. Hon hade koll på Arvid så att jag kunde hjälpa Görel med Starlight. Hon bytte tom. blöja! Och Arvid var världens bästa groombebis. Go och glad han också. Och väldigt trött. Sov och sov och sov lite till.
Starlight var riktigt taggad. Känns igen från när hon och jag tävlade när hon var yngre. Herregud vad trött jag var ibland av att rida det krutpaketet! Hon såg fin ut på banan och hade sån där härlig Starlightpower när Görel sprang upp med henne. Helt klart i form för ännu en slinga.

Idag var det Sunes tur att aktiveras och vi promenerade bort till Enars sandtag för en träningstävling i WE. Ewa och Stall Mårgård hade lagt en bana och det var nog uppemot ett 15-tal ekipage på plats. Så nyttigt för lille Sune! Han var rätt taggad till en början men lugnade ner sig ganska snabbt ändå. Camilla och hennes fina Lisa-Marie var också med så vi promenerade runt tillsammans sist av alla. Vi blev omridna av hästar i galopp och det var ekipage lite överallt. Bättre mental träning går inte att få. Vi gick banan 2 ggr och tog en paus i mitten för att träna på att bara vara och pusta ut lite. Jag hade som vanligt klätt på mig alldeles för mycket. Sune var så duktig och så trött på hemvägen.

Alla som var med fick en rosett. Sunes första och förhoppningsvis inte sista.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar