Stall Vall

torsdag 30 april 2015

Finfin!

Och vips så var tävlingsvilan över för den här gången.
Matilda och hennes kompis Erica är ute på en skrittrunda med Ice och Starlight nu på em så i morse passade jag på att släppa ut hästarna och ta en kort tur i lillskogen i alla gångarter för att känna hur Starlight kändes. Hon var pigg och jääättefin, underbara lilla häst. Karin har rapporterat under veckan om att hennes ben känts väldigt fina och inga gallor bak alls, inte ens på höger!! Där har hon varit lite gallig så länge jag kan minnas. Fint betyg.

80 km känns som en verklighet i sommar faktiskt, väldigt nyfiken på hur hon kommer vara sista slingan. Borde coolat ner sig så pass att hon kan ridas på hackamore då. Nu kan man tycka att jag inte ska ta ut saker i förskott för vad som helst kan hända på vägen men vadå, man kan ju inte planera för att saker INTE ska kunna utföras. Då trampar man vatten och så jobbar inte jag. Positivt, optimistiskt och gå framåt, tjohej.

Märks tydligt att vi går mot sommartider, Starlight lämnar massor med hösilage i boxen. Det är gräs som gäller nu, oavsett hur lite det kommit upp. Hon smet till och med ut ur stallet i morse när jag letade efter hennes ofodrade regntäcke efter ridningen. Hon kommer inte så långt som tur är för det är inhägnat på baksidan nuförtiden (förra året pep hon ut i trädgården en gång). Hon gick ut på gödselstacken, vände och hittade...gräs.

Tog inga bilder imorse så det får bli en repris av Ice.
Så här känner jag mig just nu - tillfreds :)

Och en favoritbild från Finnerödja.
It's Valborg så självklart regnar det. Tack o lov har vi bekväma barn som inte tvingar oss till nån jättebrasa bland hundratals människor så man tappar bort varann och nästan fryser ihjäl. Nä, vi kör innemys istället.

Ha en riktigt fin Valborg, oavsett väder!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar