Stall Vall

fredag 3 april 2015

Ett hästjobb

Jag älskar långfredagen. Kan faktiskt vara en av mina favorithelgdagar, speciellt när det är fint väder. För ovanlighetens skulle så höll jag mig från stallet på min stallediga dag, trots att det är helgdag. Brukar passa på annars när man ändå är ledig o allt. Men mitt mission och mål för idag var att ta tag i det totala mayhem som katt-#¤%"¤%-rna skapat inne i vår garderob och framförallt bland mina kläder. De har legat ÖVERALLT och pälsat ner nåt så överjävligt så det var dags. Som ett litet hån så var bilden till vänster synen som mötte mig när jag öppnade till garderoben och skulle sätta igång. Inte nog med att de låg därinne, de var tillsammans också. I maskopi. Monster.
Har förutsatt att det inte finns någon vettig app till min telefon eftersom
det knappt gör det men hittade faktiskt en sån där praktisk som man kan
göra roliga collagefoton av. Så nu kan vi förvänta oss en viss överdriven
användning i några veckor framöver. Det kommer gå över.
Nu har jag kastat, rollat, dammsugit, rollat, dammsugit r o l l a t och rollat tills rollern tog slut. Har en liten hög med kläder kvar som behöver rollas men sen är projektet klart. Nu är det slut på myset i garderoben. Viiisst, de kan fortfarande putta upp dörren och lägga sig därinne men det finns inga kläder på hyllor att gosa ner sig i längre, de hänger eller ligger numera i skåp. HA, 1-0 till människorna. Eller oavgjort egentligen för fyy vilket tråkigt jobb det var.

Om jag får se dom använda mina kläder som säng igen..
Nu är det läggdags, utsläpp av hästar tidigt imorrn och så ska jag och Starlight ha vårt första riktiga vanliga ridpass för i år. Hurra! Olivia väntar några dagar med att rida då hon tog bort stygnen igår och ska inte flexa med handen för mkt i helgen enligt sjuksköterskan.

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar