Stall Vall

söndag 12 april 2015

Dagens pass

Så mycket känslor som fått utlopp idag. Även för hästarna men inte av samma anledning. Blåst halv storm här och det var party i hagen vilket jag märkte redan när jag parkerade bilen utanför stallet. Man ser en liten del av hagen från stallplanen och det första jag ser är Starlight och Sune som tokgalopperar förbi så för en sekund funderade jag på om det var en dålig idé att rida idag. Sen tänkte jag att feck it, blåser det på tävlingen så kommer jag inte direkt skita i att åka liksom, så nä det var bara att sadla på. Här ska ridas 2 mil som planerat. Det blev 19 km så inte riktigt två mil men bra nära. Nästan 10 km/h, inte snabbt men hyggligt tempo ändå.
Jag testade lite slingrande galoppvägar i skogen som har suveränt underlag men eftersom jag inte känner till dom så blev det lite stopp och vända och hit och dit. Ska lära mig dom så vi kan få mer flyt i galoppen och ligga och rulla på mer. Men härligt var det och Starlight var överraskande fokuserad trots blåsten. Inne i skogen var det lä och soligt varmt och skönt men på åkervägen bl a så var det galet blåsigt.

På hemvägen mötte vi en klubbkollega och hennes kompis så vi stod och pratade en stund medan Starlight var supertaggad och hoppade på stället. Hon hade lätt kunnat kört på mycket mer så det bådar gott inför tävlingen som är om KNAPPT 2 veckor. Shit.

Har kommit på att det är skitbra att vi bara ska rida 40 km när det är clear round. Minimitiden på 3h passar vårt trivseltempo så mycket bättre än de 4h som gäller på 5-milarna. En hel timme längre tid är väldigt mycket mer för en mil, då måste vi rida mycket långsammare.

När dagens pass var klart så blev jag inbjuden på lunch hos Karin & Co och som efterrätt blev det såå god choklad-cheesecake och hästköpar-kontraktskrivning. Det ni!

Efter det var det snabbt hem och göra mig iordning för att åka till Honda och bjuda på korv å Emils Shorinji Kempo-klubbs vägnar. Ett sponsorsamarbete där klubben hjälper till som tack när Honda har specialöppet. Andreas och Emil var med så vi fick lite familjetid samtidigt. Win!

Kvällslindad Starlight, gött för benen efter dagens pass.
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar