Stall Vall

lördag 18 april 2015

Ännu mera tömkörning

Värst vad  vi tömkör denna vecka! Efter 1,5 veckas vila pga. min operation så var det igår dags för tömkörningskurs för Anders Eriksson. Jag försöker alltid passa på att vara med när Anders kommer till Karlstad och då jag anmälde mig visste jag inte om att jag skulle få tid för operation 1 vecka innan. Anders är grymt duktig och jag vill inte missa chansen att få lära mig en massa av denna guru. Jag har återhämtat mig bra efter operationen och igår kände jag mig mycket piggare än under veckan så jag bestämde mig för att pröva. Det jag var orolig för var att Sune skulle göra nåt ryck och att det då skulle göra ont i de små snitt jag har på magen.

Men det gick jättebra. Sune gjorde några små skutt och hopp men skötte sig i övrigt fantastiskt bra. Han var så fin. Fascinerande att man med små saker kan förändra så mycket. Vänster varv på volt prövade vi att lägga tömmen runt baken för att fånga in höger bakben som sladdade ut och då fick Sune ett helt annat flyt. Höger varv funkade inte det utan då fick vi lägga tömmen över ryggen. Fick dock inte alls till samma flyt i höger varv och både Anders och jag tyckte att Sune tog ett kortare steg med vänster bak. Görel filmade och jag tycker det syns tydligt på filmen att han är stelare/tar ett kortare steg på vänster bak. Bara frågan vad det beror på. Anders hjälpte mig att känna i munnen och Sune har en vargtand på höger sida. Kan vara den som stör flytet och gör att det ser kantigt ut. Bara att ringa till Färjestad och boka tid. Sedan växer Sune rätt mycket igen. Kan vara det. Som tur är kommer vår equiterapeut på måndag och kollar Starlight innnan tävlingen nästa helg och hon hade tid att kolla på Sune också. Han kan ju gjort sig nåt i hagen för det ränns en hel del just nu. Han och hans mamma är lika galna!

Gällande Sunes mamma så äger jag ju inte henne längre. Hon var min i 9 år. Nu är hon Görels även på papper och jag hoppas de får ännu fler år tillsammans. Starlight kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Hon är en mycket speciell häst och jag är så glad att ha henne i mitt liv och att jag har hennes son. Jag har aldrig sålt en häst förut och jag har svårt att tro att det alltid känns så lätt som detta gjorde. Görel och Starlight är gjorda för varandra. Det känns ju inte som att det är så mycket som förändrats direkt. Bara att jag nu måste tänka på att inte lägga mig i en massa. Kan bli lite svårt :)

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar