Stall Vall

torsdag 5 mars 2015

Walkin' on sunshine

Torsdag morgon - mobillarmet drar igång 5.10, i badrummet så jag måste gå upp. Det ringer högt som f---n eftersom det hållit på i en minut innan jag hör det. Ljudet hastighet är inte så snabb här hemma. Ut till stallet och släppa ut hästarna, Ice låg och vilade precis som förra torsdagen så jag verkar pricka in hennes sovtid vid 6-tiden.

När stallfixet var klart så var det dags för ett pass med Starlight. Fick bli ett varv vid sandgropen. Det var -6 ute och marken hård så det blev mest skritt, lite trav och klättring och vips hade en timme gått.

Jättebra att dom gallrar i skogen men buhuu
det skär lite i hjärtat när vår lilla stig in till lillskogen är borta.
Det var här Emil hoppade i snöfyllda diket för några veckor sen.

Breathtaking!

Hair we go - hår ö v e r a l l t
Medan Emil var på kempo-träningen så passade jag på att tvätta bilen och köpa hamburgarmiddag.
Och eftersom Emil valde Max som bara råkar ligga bredvid Hööks så promenerade jag in där också och hittade skitsnygga stallskor som kommer passa kanon att rida och tävla i. Och ett snyggt grimskaft som matchimatchar grimman jag köpte sist jag var där. Vi har faktiskt ett grimskaft för lite så det så. Och så var det 15% rabatt på dojorna OCH jag hade visst 160 kr bonuscheck innestående så det blev bara 380 spänn. Win!
Ser ni lilla kattansiktet som smyger i trappan.
Sally - alltid redo att sticka o gömma sig.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar