Stall Vall

tisdag 17 mars 2015

Vi fångade ljuset!!

 
Igår chockade Olivia o jag oss alla med att åka ut till stallet DIREKT efter jobbet. Fantastiskt! Nu hinner man ju faktiskt nästan rida klart innan det blir mörkt så då är det värt att stressa på på lite. Det var jädrigt nice och Olivia var gladare än gladast och babblade hela turen på 1,05h.

Det är bara 3 veckor kvar innan Starlight får ridas som vanligt igen och jag kör nedräkning tills vi får börja galoppera, längtar. Sen kan vi börja träna markarbete, låtsashoppning och dreeeessyyyr. Yay!

Tittade mkt på Ice idag när hon travade bredvid oss och jäklar vad fin och bra hon är <3. Superpigg, fast på ett bra sätt. Och när Ester sitter på så ser hon så snäll och mild ut att man glömmer bort vilken ful surtant hon kan vara. Men hellre det än lobotomerad :D
 
Eftersom vi var så tidiga så blev vi klara tidigare så jag slängde iväg ett meddelande till Karin för att kolla om hästarna skulle in eller inte. Trodde jag.
 


Gick visst till Andreas istället, inte första gången det händer.

Idag får Starlight och Ice vila så jag fixade stallet före jobbet för ikväll ska vi på Karins initiativ ha en liten träff och kolla igenom nya reglerna i TR (tävlingsreglementet). Det kommer några fler distansfolk och eftersom vi ska hålla till hos oss så blir det panikstädning efter jobbet. Plutomonstret fäller så det flyger runt katthår ö v e r a l l t fast man dammsuger nästan varje dag.
Bakade den där tokgoda american cookie-kakan igår som jag tänkte distrahera gästerna med så de inte ser hur ostädat det är. Jag ger mig själv 10 poäng i självdisciplin för det var fastedag igår och jag smakade inte nånting på smeten. Idag blir det andra bullar dock. Hetsätning!! Öh just det ja, skulle bjuda på den. Gifflar från Ica någon?

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar