Stall Vall

fredag 20 mars 2015

Samtal man inte vill ha

Igår körde jag utsläpp och morgonträning för att få till en ledig kväll med skjuts till träning och kvällsjobbaikapp. Planen höll hyfsat bra.

Vädret var underbart och Starlight var pigg på ett positivt sätt, hon vill galoppera men finner sig nästan hela tiden i att bara få trava. Vi klättrar på, bra träning och vi klättrar inte uppneruppneruppner utan travar, skrittar nerför de mindre branta ställena och klättrar sen uppför de brantare, travar, sen ner och upp igen. Lagom styrketräning. Sanden är djup också.


Preeetty pony, preeeetty pony
Medan jag satt i videomöte på jobbet på eftermiddagen så ringde Andreas (som jobbade i Sunne igår), jag tryckte bort och skickade att jag var i möte och får då ett meddelande som lyder: Ring mig, du måste åka till vårdcentralen med Olivia! Såna vill man INTE ha, sa snabbt tack o hej till kollegorna och kastade mig på luren.
Visade sig att lillpluttan skurit sig i handen på träslöjden och var nu på vårdcentralen med en vuxen från skolan. Som tur var så var det ytligt, inga skadade senor eller nerver, men en rejäl flik hade hyvlats loss så det blev bedövningsspruta och sen sys. Så nu är hon limmat i ansiktet, tejpad på knäet och slutligen sydd i handen. Det vore himla bra om hon kunde sluta skada sig nu va. Pluttunge!

I förrgår hade hon dessutom köpt sig en sprillans ny cykel för en del av försäkringspengarna hon fått för ärret på knäet. Jag skojade med killen på Trygghansa om att hon skulle göra det och "vi får väl se om vi hör av oss snart igen då". Och nu måste jag ringa...IGEN. Cykla får hon inte göra under helgen då skadan sitter under tummen i "greppområdet" och rida är inte lämpligt förrän stygnen är bortplockade antagligen. Ett par veckor alltså. Så kan det gå när man ska tälja ett trähjärta.

Aj
Själv donerade jag plasma igår och blev pumpad på blod under ordnade former istället och fick dessutom nånting för poängen. Brukar alltid spara poängen och få insättning men igår slog jag till i deras shop istället. Hittade en skitsnygg Klässbolsduk, inte direkt grejer jag går igång på i vanliga fall men mönstret passar perfekt i stilen i nygamla köket. Plus att det fanns en sax vilket vi saknar i stallet, så nu har vi äntligen en. För mina bloooodspengar :D

Syns inte på bilden men det är lite glansig yta på duken.
Müche müche schnygg.
/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar