Stall Vall

torsdag 12 mars 2015

Radioskugga

Har varit på konferens med sköna kollegor de två senaste dagarna och därute i Virå Bruks jaktmarker var det total radioskugga. Inga telefoner funkade, wifi fanns men ingen tid att sätta sig vid datorn. Rätt gött att inte ha nåt val faktiskt. Vet inte om jag törs öppna mailkorgen imorrn bara :S

Det har varit helt fantastiskt, vi har haft kul, lärt oss grejer och viktigast av allt: Ätit och även lagat helt amaaazing mat. Virå Bruk har egen jägarshop med inomhusskjutbanor (nej, vi testade inte - bara tittade) och mycket vilt på ägorna, främst kronvilt men även vildsvin, änder m m. Allt kött som serveras är egenskjutet och viltvården sköts väldigt noggrant och långsiktigt. När vi skjutsades ner till sovstugorna på kvällen så såg vi massor med vildsvin bredvid vägen och ett annat gäng hade sett ett 30-tal kronvilt. Safari!

Laga mat med kock är verkligen bland det roligaste som finns och genomgående för de tre olika, i olika städer, som jag varit på nu har varit bra och mestadels ekologiska råvaror. Bara det blir jag lycklig av. Och sen smakade allt himmelskt också. Jag var risottoansvarig för andra gången i mitt liv, blev lyckad. Jag frågade bara kocken ungefär hundra frågor!


Såå vackert där ute i Kolmårdsskogarna.

Avslutade dagen med att anmäla mig till Finnerödjaritten CR50 i slutet av april. Är ett lagom tag kvar att träna och övertala Andreas att vara groom.

Nu ska jag sova för det har det varit lite dåligt med senaste dagarna.

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar