Stall Vall

söndag 8 mars 2015

Nygammal utsikt

Idag tog jag mig äntligen upp på hästryggen igen. Det var inte igår. Och det var inte igår jag satt på Starlights rygg. Kändes faktiskt hemtamt. Hon är en väldigt rolig häst. Man bara känner hur mycket energi det finns i den där kroppen och ibland pyser det liksom över och hon måste bara skutta runt lite eller sticka ut ett bakben i luften. Samtidigt är hon så jäkla stabil. Kompakt och säker på foten så det känns aldrig läskigt. Det ser värre ut än det känns. Vet inte om jag kan förklara riktigt men Görel tror jag förstår precis vad jag menar. Hon måste nog upplevas helt enkelt :)

Och jag tror att det finns en hel del av Starlight i hennes son. Sune har vaknat till liv ur sitt lite komaaktiga tillstånd som han varit i ett tag och som jag tolkat som att han är en väldigt lugn och cool häst. Men jag är inte så säker på det längre. För jäklar som han har hållit på i helgen. Häst överallt! Ska bli intressant att rida på honom så småningom. Får skaffa mig en stabil sadel.

I veckan kommer det nog inte bli så mycket gjort med Sune för nu ska vi försöka få köket klart. Inte helt klart men brukbart i alla fall. För nästa helg få vi finfrämmande :)

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar