Stall Vall

måndag 9 mars 2015

Ny vecka, ny färg

Eller ja, samma färg fast nyfärgat. Håret alltså. Firade internationella kvinnodagen igår med att färga det mesta fr halsen och uppåt vilket egentligen är helt motsatt syfte med dagen kan man ju tycka. Snart kommer jag spara ut min egna hårfärg igen tror jag, börjar tröttna på detta eviga fixandet. Kommer nog få en chock över hur många vita hårstrån det finns däruppe. I Sune-sagan vi lyssnade på i bilen så pratades det om att Sunes mamma inte ville prata om sin ålder och nånting om att mammor över 40 verkade rädda för att bli gamla. Frågade barnen om de trodde jag var rädd för att bli gammal men näe det trodde de inte. Skönt att jag inte sänder ut såna signaler till dom.

Efter en stallfri helg så vare mysigt att dra dit tillsammans med Olivia och stallfixa och släppa in hästarna. Ice hade ett lyckat dressyrpass med Matilda i lördags - på ridbanan! Yes, it is open for business igen! Och igår reds Ice o Starlight ut så vi hoppade motionering idag och rider imorrn istället.

Finfixad Ice sådär bara på en lördag :)

Och ja, jag förstår precis hur Karin menar med Starlight. Hon är en riktig riktigt rolig häst, hal som en ål men ändå stabil. Motsägelsefull minst sagt.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar