Stall Vall

söndag 8 februari 2015

Spralligt

Släppte ut i morse och söt-Starlight visade vad glad hon var över sin nya större hage...genom att ställa sig i den lilla gamla delen och bralla en sväng innan hon gick och åt frukost. Knashäst.

Efter frukost så åkte jag med Ice till Sörmon, utan Olivia som var för trött efter sen schlagerkväll igår och behövde sovmorgon. Gjorde inget för Matilda red hela passet själv och det var precis vad Ice behövde. Mer dressyr åt ponnyn!

Matilda rider så mjukt och fint, väldigt trevligt.
Man får inte heller glömma att Ice mest skrittas just nu och det var några veckor sen vi var i ridhus. Ska vi så skönt när Starlight är igång igen så vi kan rida hästarna samtidigt, blir mycket jämnare och mer motion då. Och till våren, när ridbanan igen. Wooow!


Jag var lite osmart som inte fixat klart allt med släpet innan vi åkte så Ice fick stå själv på gången en kort sväng innan lastningen. Not good, stissig ponny som nockade mig så jag bet mig i tungan. Ouch. Hon gick trots det på transporten nästan direkt men ångrade sig halvvägs in och jag hann inte tajma så hon hann gå ut igen. Sen hade vi lite diskussioner innan hon gick in igen. Hem däremot vare bingo, då gick hon på nästintill direkt. Känns rätt cool nu på nåt vis, hon meckar mer eller mindre men jag känner inte riktigt den där oron för att vi ska bli stående i flera timmar.

När vi kom hem igen så tog jag en promenad med Starlight. Det håller på att bli ett litet kalhygge på vägen till lillskogen och idag körde en traktor runt där och lastade stockar. Förändringar är farligt så Starlight var på tårna och dansade. När jag berättade det vid matbordet hemma så hade Emil full förståelse för henne, han gillar inte heller förändringar :D.

Goa nosborrar! Fruuuust.
Alltså, vilket vitaminpiller solen är. Börjar få hopp om ett liv med energi igen, med en hjärna som är kreativ och kropp som är villig att göra som hjärnan säger.

EQ-Sara hade tyvärr blivit sjuk så vi flyttade besöket till på lördag istället. Gjorde inget alls kände jag för då blev kvällen ledig och jag behövde inte känna mig stressad när vi var hos Andreas föräldrar och fikade.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar