Stall Vall

lördag 28 februari 2015

Ridbyxor!!

Vanligtvis vid den här tiden på året så brukar jag vilja elda upp mina vinterkläder så jag aldrig nånsin behöver ha på mig dom igen. Men den här vintern har gått otroligt fort så jag hann knappt komma dit.
Idag kunde jag ha vanliga ridbrallor på mig, istället för sju lager kläder, för första gången på länge. Fasen va gött!

Har roat mig med att mocka i hagen idag, skulle vara bra att få bort höresterna och bajset i sanddelen innan isen försvinner för då blir tungt som satan. Men det finns ju en liten häst i hagen som gärna vill vara IN YOUR FACE när man är där så jag hann inte så mycket som jag tänkt. Eller ja, han var in my ass snarare. Hela tiden. Backad undan honom och han är så duktig så men så fort jag vänder mig om så följer han efter och står bakom mig igen. Det hade väl varit lugnt om det inte vore för att han då och då envisas med att sticka fram huvudet så jag nästan nitar honom med grepen. Suuuuck.

När det var "klart" så körde jag ett "GörelvilltravafintochraktmenStarlightvillspringajättefortochstudsaruntsamtidigt"-pass (finns tyvärr inte som tävlingsgren, då skulle vi vinna lätt höhöhö). Åkervägen är perfekt för rakriktning så där tänkte jag träna travintervaller och ja, jobba på att inte åla oss fram. Viktigt på åkervägen är att man håller sig i mitten så man inte förstör vägen och inte gör sidorna buckliga för travkillen som tränar där och håller vägen fin. Jag är jättenoga med detta men idag var det tufft, Starlight hade bara gas och att få henne hålla sig cool betyder mycket bakutsparkar och ostbågsbockningar. Hon är söt, för det görs med öronen glatt framåt och med så jädra mycket krut men eftersom hon har så sittvänlig rygg och sadel så är det inte svårt att sitta kvar så det hjälper ju inte nåt. Men men, när hon travade på fokuserat framåt så var det bra. Längtar tills vi kan börja galoppera igen, fan vad kul vi kommer ha!

Haha, hon ser ut som en ko i kroppen på bilden
men så ser hon inte ut utan täcke :D
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar