Stall Vall

söndag 22 februari 2015

Hoppetossa

Löshoppning var det idag ja, det var skojsigt det. Jag fick för mig att Ice skulle vara tveksam till att gå in i transporten om Sune redan stod därinne (han är ju inte alltid så snäll mot henne) så vi bestämde att jag skulle lasta henne först. Det var helt fel tänkt det för hon ville inte gå in, förmodligen av rädsla att hon skulle få åka iväg från Sune helt själv. Så vi ändrade taktik och Karin tog in Sune först och då gick hon rakt in, lilla hjärtat.
Party-tajm
Sune hoppade först och sen var det Ice tur. Jag släppte henne och...hon galopperade iväg helt själv. Ingen tokgalopp med tjoho utan bara jahapp, det är det här som ska göras så då kör jag igång då. Så jädra söt. Ibland tog hon några varv i rad utan att vi behövde sjasa på henne. Lite kantig och med hög rumpa så där som hon ser ut och så bara tar hon hindren som ett gummiband, helt underbart överraskande flexig i kroppen. Sofia Spännar lyckades fånga några riktigt sköna bilder på henne som jag väntar på. Hemma igen så fick de komma tillbaka ut i hagen, utan täcken i vårsolen, och käka lunch.
På eftermiddagen red Matilda ut på henne och hon hade varit pigg pigg pigg så tydligen var löshoppningen bara uppvärmning. Någon börjar dra på sig överskottsenergi :D.

Nakenhästar och mocka tinad hästbajs i hagen - det är vårtecken det!
Andreas och Olivia var iväg till Sunne Ski och fortsatte sin slalomskola, idag i den lite längre backen. Duktiga. Jag åkte hem och hängde med Emil resten av dan, fick inget vettigt gjort alls. Skulle göra klart Emils rum men slutade med att jag plockade upp 3 tavlor, tittade på väggarna, kände mig totalt okreativ och la tillbaka dom i lådan. Får bli en annan dag.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar