Stall Vall

lördag 28 februari 2015

Först är inte störst

Att bli tömkörd och därmed gå först var länge sen och väääldigt läskigt. Värst var de stora snöhögarna med grus på. Sune höll på att krypa ur vinterpälsen flera gånger. Hade ju i och för sig varit smidigt så att man slipper spotta fuxhår i veckor framöver.

Träffade vår granne Enar i skogen som sa att Sune är en snygg häst. Värmer hjärtat! Och jag håller med :)

Bra start på dagen helt enkelt. Och nu ska Oskar och hans pappa börja sätta gipsskivor i köket. Jag längtar så tills köket är klart för jag blir knäpp av att leva i detta renoveringskaos. Jag ska försöka få med mig Ester ut till stallet för lite mockhjälp. Får se hur det går. Hon är en liten innegris. Arvid är lättare att få med. Bara att packa ner i vagnen.

Trevlig helg! Rid och njut!

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar