Stall Vall

måndag 16 februari 2015

Det började bra

Ja 2015 började på bästa sätt med att vår älskade Arvid kom till världen. Sen blev det inte så bra. Vi upptäckte en vattenläcka i köket så nu är golvet uppbrutet ner till betongplattan och en avfuktare står och låter. Det var ju inte riktigt vår plan att renovera köket just nu. Men nu har vi beställt nytt kök på Ikea och idag ska vi köpa tapeter och kakel samt bestämma oss för golv. Golvet går ju som tur är på försäkringen. Och vi är så tacksamma över att vattenskadan inte spridit sig till andra rum.

Vattenskadan var inte rolig mitt i att nyss blivit förälder igen. Men sen blev det ännu värre. Arvid blev sjuk och det visade sig att han hade fått RS-virus. Arvid fick så svårt att andas och äta på grund av allt slem så han blev inlagd på sjukhuset. Han fick syrgas och en sond för att få i sig mat. Jag blev också sjuk samtidigt som Arvid. Troligtvis en bihåleinflammation då jag haft ont i hela ansiktet och haft hög feber. Blodprov på vårdcentralen visade väldigt höga infektionsvärden så jag har ätit pencillin.

Arvid och jag bodde på sjukhuset i 6 dagar innan han var i så pass god form så att vi fick åka hem. Jag var så galet glad när vi fick åka hem.

Det har varit lite väl mycket Arvids första månad i livet så jag har inte landat i att jag blivit mamma igen. Det var fruktansvärt att se sin lille bebis ha så svårt att andas och det har varit väldigt jobbigt att inte orka och inte kunna vara en närvarande mamma för Ester.

Men nu har det vänt hoppas jag. Arvid och jag mår mycket bättre. Och i lördags fick Sune tummen upp av Sara (ET) så nu hoppas jag kunna komma igång med att aktivera honom och börja rida när det blir barmark. Jag mår inte bra utan hästarna. Och herregud vad jag saknar att umgås med Görel och göra roliga hästgrejer ihop.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar