Stall Vall

lördag 21 februari 2015

Äntligen!

Idag har jag äntligen kommit igång med Sune igen. Vi tog en promenad tillsammans med Görel och Starlight i lillskogen. Sune var superglad att få komma ut och tillsammans med lite vårkänslor gav detta en taggad och rätt dryg unghäst. Han var överallt! Och han var väldigt ouppfostrad. Verkligen på tiden att ta tag i att aktivera och hantera honom. Han fyller ju för sjutton 4 år i juni och han är långt ifrån hur jag tycker att en 4-åring bör uppföra sig. Och jag har ingen annan att skylla på än mig själv. Sedan ser ju livet ut som det gör och graviditeten och efterföljande komplikationer efter förlossningen har ju dragit ut på möjligheten att jobba med honom. Men nu jäklar ska här jobbas! Jag får passa på mellan amningarna. Tur att jag inte har en häst i distansträning just nu. Även om det är den träningen som jag saknar mest.

Imorgon bär det av på löshoppning. Ska bli väldigt spännande att se hur mycket Sune kommer gasa i ridhuset. Svårt att springa i hagen just nu så jag tror att underlaget i ridhuset kommer uppskattas.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar