Stall Vall

lördag 7 februari 2015

Alla hästarna

Karin & co har verkligen haft en riktigt jävla risig start på 2015. Det började bra med att lilla Arvid kom 5/1 men sen har det bara barkat utför med vattenskada i huset, asbestsanering i gammal plastmatta i samband med detta och allmänt kaos och nu kom nog droppen som skulle kunnat få vem som helst att packa ihop: Arvid har fått RS-virus - viruset alla föräldrar till nyfödda bebisar fruktar - så han och Karin (som lägligt nog dragit på sig en rejäl bihåleinflammation och går på penicillin) ligger nu inlagda på Centralsjukhuset över helgen.

ENOUGH!!

Man kan ju tycka att fokuset på hästarna inte borde vara så stort nu men inte då, från sjukhussängen så har Karin styrt upp så Oskar trådat om så Starlight fått en större hage. Hon har numera hela vindskyddshagen för sig själv och hade först lyckligt brallat men sen lugnat ner sig. Hon måste sköta sig om hon ska få behålla den!
När jag kom till stallet idag så var allt stallfix gjort tack vare att Karins föräldrar är där och supportar. Fina familjen <3

Imorrn kommer EQ-Sara och ska gå igenom Starlight och Sune (gick ju inte så jädra bra sist när de båda visade sig ha diverse krämpor) och Karin uttryckte viss skam över att Sune är så "ouppfostrad". Mmm jättedåligt av henne att inte ha fokuserat på att se till att unghästen i stallet sköter sig felfritt. Erbjöd mig att ta en promenad med honom idag och hoppas att jag inte ska förstöra honom för all framtid. Karin lovade mig att det inte skulle kunna hända men hon har nog inte sett vad som händer med våra växter hemma. Dom behöver man i o f s inte uppfostra så det var en dålig jämförelse. Men jag har inte alls samma tajming eller uppfattning om när tillsägelse behövs så det är mest det jag oroar mig för, tänk om han är värre när Karin är på banan igen :O.

Fick med mig Oliva, Matilda och Elin idag igen och vi körde konstellationen Olivia på Starlight, Matilda på Ice, jag och Sune och Elin med Charlie - deras lilla söta hund som väger mindre än Pluto :D.
Vart är han, jag hör honom men vart är han?
Sune alltså...
Tog in Starlight först och ropade sen på Sune och Ice och HÖR o HÄPNA men den lilla ponnyn vars största hobby verkar vara att ignorera mig i hagen insåg att yay hon skulle få följa med in till Starlight så hon började galoppera - hela vägen till grinden. Sune däremot, som a l l t i d är som en hund som vill in var jätteseg och gnäggade men ville inte gå runt hagen och komma till oss. Fick till slut gå och hämta honom och då började han gå mot mig och komma med. Han var kluven och ville stå kvar och titta på "grann"-hästarna som man skymtar i en hage långt långt bort.

2 varv i lillskogen fick det bli, max-motion
för Starlight fram till återbesöket.
 Medan jag fotade så höll Elin i Sune som passade på att tugga på allt han kunde hitta.

Ser bra ut här...

Slutade så här. Tugga tugga tugga.

Olivia brukar aldrig vilja hoppa av där jag o Karin brukar,
en liten bit innan stallet, men det gjorde hon plötsligt idag.
Bara för att hon bestämde det själv. Onge.
Sune var som han brukar, lite gängligt vinglig, vill tugga på grimskaftet och glömmer ibland bort att det är en människa framför som han inte får trampa på men skötte sig ganska bra ändå. Tror han tyckte det var riktigt kul att få vara med. I torsdags stod han och slängde med huvudet och hoppade nästan jämfota i boxen när jag skulle gå ut med Starlight. Ta mig ta mig ta mig...typ. Ska försöka ta en tur med honom ibland. Tänk om man ändå hade många fler timmar på dygnet.

Krya på er Karin & Arvid, ni är saknade i stallet <3

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar