Stall Vall

söndag 18 januari 2015

Hey baberiba

Lördag

Sovmorgon, wunderbar. Sen fortsätta plockandet och sorterandet i Emils rum och då fick Olivia feeling och satte igång att städa och möblera om i sitt. Hon har blivit såå stor, fixar allting själv och gör bra lösningar. Lagar mat ibland och är så självständig. Hänt massor på bara några månader.
Hon var så fokuserad så hon ville inte med till stallet så jag och Andreas tvingade med Emil istället. Yes, tvingade. Han är ingen utekille men när vi väl kommer ut i skogen så har han jättekul så tvinga it is.

Blev en promenad med Andreas för Ice och jag tömkörde Starlight.

Är man liten så måste man pausa ibland.
Sen följde Starlight Emil vart han än gick <3

Hör o häpna, Andreas ERBJÖD sig att hålla i Starlight också när Emil ville
att jag skulle filma honom hoppandes i snöiga diket. Modigare och modigare!
 Söndag
 
 
Inte sovmorgon, morgonfodring i stallet och sen löshoppning för Ice. Olivia orkade inte gå upp så tidigt idag så hon har faktiskt varit stalledig hela helgen. Men imorrn vill hon med igen.
Ice var en sån liten stjärnponny idag, riktigt lättlastad (med Ice-mått mätt, tog max 2 min) både dit och hem och hon galopperade runt och hoppade nästan på egen hand i ridhuset. Sofia tog några jättefina bilder på glad tjej mest fast mark under hovarna. Ska lägga upp dom när hon länkat till dom.
Jag hann inte göra något med Starlight idag, det är svårt att hinna med 2 hästar som inte kan motioneras samtidigt. Hade det varit som vanligt så hade hon varit med och löshoppat. Hon fick nöja sig med att leka med maten i morse istället.
 

Jag är Tosse Toker jag, jag är Tosse Toker jag,
Tosse Tosse Tosse Toker ja...
Har vi börjat måla/tapetsera i Emils rum än? Nej. Men det är tömt, alltid något. Kan nån sätta D-vitamindropp på mig när jag sover tack för jag gillar inte den här vinterdvalan jag hamnat i.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar